vrijdag 26 juni 2015

Subsidie goedgekeurd

Gisteren kwam het verlossende mailtje binnen. Mijn subsidieaanvraag voor spouwmuurisolatie is goedgekeurd. Ik heb nu twaalf weken om de isolatie uit te laten voeren. Dat wordt dan nog even snel geld opzij leggen. Maar het gaat wel wat opleveren als het goed is.


Mijn vorige energieleverancier belde mij gisteren op met een nieuw voorstel. Ik zou een nieuwe thermostaat krijgen en een aantrekkelijk energievoorstel. De nieuwe thermostaat zou wel twintig procent kunnen besparen. Yea right! Nou daar trap ik niet in. De beste besparing ben jezelf. Gewoon een graadje lager zetten. En ik heb hem overigens al een maand niet meer aangeraakt de temperatuur komt niet onder de achttien graden thuis. Net genoeg om met een vest het nog behaaglijk te hebben. Nou zijn die thermostaten best slim. Dus je bespaart er wel mee. En... overigens, ik heb al zo'n ding. Weliswaar niet de allernieuwste e-type. Maar whats in a name.


De uitvoering van mijn plannen gaat nu van start. Ik ben hartstikke blij en kijk uit naar de volgende lage afrekening (volgend jaar dan). Nu is het mogelijk maandelijks het voorschotbedrag aan te passen, maar dat ga ik deze keer eens niet doen. Hopelijk wordt het een spaarbedragje bij de eindafrekening straks. De zonnepanelen moeten er ook z.s.m. op. Het is dat ik nog op vakantie ga dit jaar anders had ik het geld besteed aan zonnepanelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten