zondag 14 juni 2015

Meer geld meer seks

Zo maar even een gedachte. Gaat dit op? Om hier achter te komen kan je de zaak omdraaien. Minder geld minder seks. Geen geld geen seks? De liefde kent geen grenzen hoor ik iedereen denken. Klopt natuurlijk. Maar als je jaren achtervolgd wordt door schulden ga je je misschien wel anders voelen. Het heeft invloed op je welbevinden, je hormoonspiegel gaat omlaag en je gaat je steeds slechter voelen. Je moet jezelf eruit vechten maar je kan niet meer want de energie is weg, geen vechtlust meer. En voor je het weet sta je op straat, geen huis, geen geld, geen liefde, geen vrouw, geen seks. Om maar even een inktzwart scenario te schetsen.

Voor diegenen die af stevenen op zo'n toekomst zou ik zeggen. Ga diep, diep, diep  in jezelf op zoek naar dat vuurtje en vecht, vecht je uit die situatie, praat met al je schuldeisers. Neem het heft in handen, doe alles, alles om jezelf omhoog te trekken uit deze bak met drijfzand waarin je langzaam in onder wordt getrokken. Kom uit de kast met je schulden. Duizenden leven in dezelfde angst, iedere dag dat het kaartenhuis zomaar in kan zakken. Maar lever je vooral niet over aan de schuldeisers. Bouw vertrouwen op, slaap desnoods in je auto om geld uit te sparen. En denk heel erg goed na of je het wel alleen kan. Je werk, je familie, je vrienden, allemaal kunnen ze helpen. Voor je het weet ben je een paar jaartjes verder en weer op weg naar een gezondere toekomst. Waarin je welbevinden groeit je hormoonspiegel stijgt en de liefde weer om de hoek kom kijken. En dus....


3 opmerkingen:

  1. Grappig onderwerp waarop ik maar even anoniem reageer. Ik heb meer dan 20 jaar een echtgenoot gehad die niet met gekd om kon gaan. Altijd schulden en ruzie en inderdaad een zeer beroerd seksleven.
    Inmiddels ben ik 7 jaar samen met huidige man. We leven zuinig, sparen, lossen extra af op de hypotheek en vrijen een paar keer per week de sterren van de hemel.
    Wat ons betreft gaat je stelling zeker op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een goed stukkie. Nooit over nagedacht maar het is heel logisch. Net als anoniem hierboven hetzelfde verhaal. Had echt van mij kunnen zijn! Ook zolang getrouwd geweest met eerste echtgenoot die vond dat geld moest rollen (maar dat rolde altijd van ons af). En met mijn huidige man los ik extra hypotheek af en we sparen en we genieten van eh.... alles eigenlijk ;-)
    Dus Pathesius, ik hoop dat er heel snel verandering komt in de financiƫle situatie want dan is de kans op een leuker seksleven nog veel groter (zonder te willen beledigen hoor!) Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar ga ik dus aan werken.
    Want ik ben het met je eens dat je dan beter in je vel zit als je geen zorgen meer hebt om geld.

    BeantwoordenVerwijderen