donderdag 30 april 2015

Afscheid nemen

Ik heb de laatste tijd toch zo een moeite om afscheid te nemen van mijn geld. Tot het vrekkerige aan toe. Ik kocht laatst een maaltijdsalade voor onderweg. Bij de kassa aangekomen bleek de prijs hoger dan het schap aangaf. Waarschijnlijk stond de salade gewoon verkeerd. Ik heb hem toch gekocht want hij zag er echt lekker uit. Op de weg naar buiten kwam ik de aanbiedingen tegen, waarin een salade die twee euro goedkoper uit viel. Ik heb de dure salade teruggebracht. Goh wat was ik in mijn nopjes, normaal zou ik doorgelopen zijn. Overigens was het deze salade of een warme rookworst van jeweetwelwie.

De keus was al ingegeven uit gezondheid overweging. Ben een beetje aan de zware kant. Er mag best wel wat af. Daar ga ik later nog een doel voor bedenken. Het wordt almaar moeilijker om op gewicht te blijven.

Dat vrekkerige kom ik hier vaker tegen. In positieve zin wel te verstaan. Ik probeer elke week om een week niets uit te geven. Nog steeds niet gelukt! De weekboodschappen tel ik overigens niet mee. Alleen persoonlijke uitgaven. Wie lukt dat nog om één week niets uit te geven?

3 opmerkingen:

  1. Je schrijft leuk! En voor mij zeer herkenbaar om iets gewoon terug te brengen om 2 euro te besparen. Daar word ik nou bij van :l Iedere cent wordt genoteerd en ik probeer de hele maand niets uit te geven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je leuke positieve reactie! Motiveert mij ook weer om gewoon door te gaan op de ingeslagen weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, herkenbaar dat vrekkerige. Ik heb er nu niet zo veel last meer van. Wie het destijds lukte om niets uit te geven was mijn partner. In onze schuldenperiode gaf hij echt niets extra's uit. Misschien moet ik eens een blogje aan hem wijden....

    BeantwoordenVerwijderen