zaterdag 25 april 2015

Ik wil geen werk



Ik ben nu ongeveer drie jaar bezig een flinke schuldenlast weg te werken. Om te beginnen bij mijzelf! Om mijn situatie aan te pakken was er eerst een verandering in mijn eigen instelling nodig. Eigenlijk ben ik dol op geld. Maar door het alsmaar uit te geven krijg je er steeds minder van. Dat is nu afgelopen, in drie jaar tijd ben ik steeds minder gaan uitgeven en het laatste jaar is echt het slot op de portemonnee gegooid.

Ik ben 52 jaar, man, gescheiden en nu alweer twee jaar samenwonend met een lieve vriendin. Na mijn huwelijk ben ik eerst maar eens gestart met wegwerken van achterstallige schulden. Het overzicht maken alleen al bezorgde me koppijn. De schuldeisers benaderen om regelingen te treffen. Dat ging soms niet helemaal lekker waardoor ik tot twee maal toe loonbeslag heb gekregen. De tweede keer zelfs voor drie maanden. Ik ga het rijtje schulden maar niet opsommen maar als ik het heb over creditkaart, hypotheek, belastingdienst en alimentatie dan zegt dit de lezers denk ik wel genoeg. Van de ongeveer € 45.000,- is nu nog zo'n €10.000,- over. Het meeste in de afgelopen twee jaar afbetaald. Daarnaast heb ik ongeveer € 1000,- dat als noodfonds aangewend kan worden. Het vervelendst vond ik nog dat ik de alimentatie ten tijde van het loonbeslag niet meer kon betalen. Dit duurde drie maanden, waardoor ik daarna natuurlijk weer drie maanden moest inlopen. Bovendien kwam mijn ex vrouw samen met dochter daardoor ook in de problemen. De schuldenmeter loopt hard terug en door alle bezuinigingen kan ik ook weer wat sparen. Het gaat eigenlijk zo goed dat ik heb besloten toe te werken naar een werkloos bestaan. Iets wat op zich een hoop werk is. Niet met de bedoeling om daarna maar wat te gaan luieren. Ik ben altijd sportief zeer actief geweest en dat is er de laatste paar jaar behoorlijk bij ingeschoten.

Doel is in vijf tot tien jaar werkloos te worden. Ik lees de afgelopen paar maanden blogs door en in sommigen kan ik mij heel erg vinden. Ik wil hier ook mijn verhaal kwijt en deelgenoot worden van anderen in dezelfde situatie en met soortgelijke doelen. Dat sterkt mij in mijn motivatie om door te zetten. Of ik hier over vijf jaar nog steeds ben weet ik nu niet, het is wel mijn bedoeling.

2 opmerkingen: