donderdag 30 april 2015

Buget mei

Twee jaar terug ben ik serieus werk gaan maken van mijn financiën. En sinds één jaar houd ik alles bij. Ik heb een maand en jaarplanning c.q. budget. Elke uitgegeven cent staat in het overzicht, zij het dat de hele kleine posten in een verzamelbedrag opgenomen zijn. Naast de vaste lasten heb ik op dit moment maar twee posten die aan een maximum gebonden zijn. Dit zijn de boodschappen en mijn zakgeld. Ik wil niet meer dan € 250,- uitgeven aan boodschappen en mijn zakgeld is € 50,- Vorige maand waren de boodschappen € 230,- en zakgeld € 15,- Ik kan er dus onderblijven. Andere consumptieve spulletjes zijn over het algemeen te plannen en hoef ik dus niet als vaste post op te nemen.  Voor de maand mei is dit het overzicht.

De post diverse schulden werk ik momenteel aan, volgende maand moet daar weer een hele hap vanaf. De abonnementen bestaan uit de sportschool en een G4 sim voor vriendin. Zodra de termijn verstreken is stop ik daar ook mee. Ik denk dat ik al behoorlijk gesnoeid heb in de kosten. Deze maand los ik wat minder af dan ik zou kunnen. Dat heeft te maken met het noodfonds, wat echt duizend euro moet zijn wil het nut hebben. In de toekomst kom ik niet onder kosten zoals onderhoud woning uit dus daar zal wel een potje voor moeten komen. Ik heb geen auto en ik wil eigenlijk geen auto. Ik ben echter niet alleen in dit gezin. Vriendin heeft ook een stem en die stelt wel prijs op een stukje luxe zoals een auto. Die zal er dus wel weer komen. Maar als het aan mij ligt kan ik zonder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten