zaterdag 2 mei 2015

Ik ben in de wolken!

Alles zit mee vandaag. Lekker weer. Even naar de kapper om mijn vier maanden kapsel in te korten en het papieren voorstel voor de hypotheekrente van de bank.

Het voorstel op de online banking omgeving verborg nog één ding. De bankrekening korting! Op papier zag ik al snel dat er nog een extra korting van 0,25% geldt, als je een rekening hebt bij dezelfde bank. Je moet wel regelmatige gebruik maken van die rekening. Nou dat was al het geval. Ik was het eigenlijk vergeten. Was dat vorig jaar nou ook? Zal wel aan mijn leeftijd liggen.

Ik ben dus in de wolken! Hierdoor ga ik straks € 517,- voor mijn hypotheek betalen. Een schijntje! Het vrijgekomen bedrag ga ik gebruiken om een buffer op te bouwen. Ik wil echt een flinke buffer hebben, waar ik zeker zes maanden van kan leven.

In al mijn berekeningen neem ik het inkomen van vriendin niet mee. Ze spaart wel. Zover heb ik haar inmiddels wel gekregen en met cadeautjes aan zichzelf en aan mij zit het ook wel goed. Je zou dus kunnen zeggen dat zij nog voor een beetje luxe zorgt. Ik zou echter graag willen dat ze net zoals ik iedere cent omdraait. Des te sneller kunnen we hypotheekvrij leven. Ik denk dat er tijd voor nodig is en van mijn kant om aan te tonen dat geduld loont. Je bouwt nu eenmaal niet zomaar een flink bedrag op.

Vandaag nog had ik de kans om een nieuwe short te kopen. Had het bijna gedaan. Toen ik mij bedacht dat ik nog drie shorts in de kast heb liggen die het nog prima doen. De reclame van de aanbieding deed goed z'n werk. Bijna!

Voorlopig ga ik weer € 144,- minder betalen per maand. Dat is dan een dikke plus dit jaar, want van loonsverhogingen hoef ik het niet meer te hebben. Zit al een paar jaar aan de top van wat in mijn functie mogelijk is. Zelf met een promotie ga ik er niet op vooruit. Dat zal namelijk zorgen voor extra verplichtingen die op zich ook weer geld kosten. Een werkend leven als ZZPer is misschien beter. Wie weet? ZZPer zonder auto zoekt werk! HAHA. Schiet het tarief gelijk omlaag. Beter niet doen dan.

Krijg jij nog loonsverhoging? Ik heb de indruk dat heel Nederland op de nullijn wordt gehouden.

1 opmerking:

  1. Tsjonge, wat een reacties laat ik achter haha. Ik kende je blog nog niet, zal het zo bij mijn lijst zetten....
    Loonsverhoging. Elk jaar een periodieke verhoging. En bij het afronden (EN behalen) van mijn HBO opleiding een loonschaal omhoog. Dat wordt uiterlijk volgend jaar april het geval. Ach ik ben zelf de beste bron als het gaat om extra geld verdienen.

    BeantwoordenVerwijderen