woensdag 8 juli 2015

Loonsverhoging(en)

Die zitten er voorlopig niet in voor mij. Einde schaal zogezegd. Bovendien knijpen de werkgevers in Nederland allemaal de salarissen. Bang dat de concurrent het goedkoper kan en het streven naar winstmaximalisatie. Een duur woord voor meer verdienen. Tsja, dat willen we allemaal.


Dan maar zelf voor de verhogingen zorgen. Ik heb de besparingen die ik doorvoer. Omgedoopt tot salarisverhogingen. Een klein rijtje;
- € 144,- per 01-09-2015, door verlaging hypotheekrente(gedurende drie jaar).
- € 50,- per 01-09-2015, energiebesparing door isolatie.
- € 300,- per 01-10-2015, creditkaart één afbetaald.
- € 64,- per 01-11-2015, studiekosten vriendin afbetaald.
- € 100,- per 01-12-2015, creditkaart twee afbetaald.
- € 60,- per 01-01-2016, vriendin gaat zelf de ziektekostenverzekering betalen.


Het lijstje gaat nog verder, maar dit is al een maandelijkse slarisverhoging van meer dan zevenhonderd euro. Het hele bespaarprogramma loopt tot 2024, tegen die tijd heb ik ongeveer
€ 2600,- bespaard op maandbasis. Ter vergelijk. Mijn kale salaris (zonder extra's, bonussen, reiskostenvergoeding e.d.) is momenteel precies € 2600,- Ik moet wel zeggen dat ik ervan uitga dat ik over tien jaar geen hypotheek meer heb.


Heerlijk is dat, zo met de cijfertjes spelen. En cijfers liegen niet. Je wordt er wel ontzettend gierig van. Ik wil dat niet zo houden. Als ik wat ruimer kom te zitten dan mogen anderen om mij heen daar ook wel wat van merken. Mijn zoon zou b.v. nog een keer graag een extra studie willen doen. Die kan ik dan mooi voor hem betalen. Vanaf 2018 rest eigenlijk alleen nog de partneralimentatie. Dat is echt een serieus bedrag. Hopelijk helpt de wetgever mij daarin of ik besluit alles voortijdig af te kopen. Als ik nog meer wil bereiken dan moet je denken aan volledige zelfvoorziening. Afzien van de nutsvoorzieningen en ergens gaan wonen waar de gemeentebelastingen extreem laag zijn. Dat gaat mij voor nu te ver.


Doel is natuurlijk zoveel mogelijk te sparen/beleggen. Om een huis te kunnen kopen en om mijn pensioen veilig te stellen. Mijn huidige regelingen brengen te weinig op naar mijn idee. En ik wil niet afhankelijk zijn van de staat.

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk om met cijfertjes te spelen. Het is inderdaad jammer dat je de hoogste salarisschaal bereikt hebt, maar door op deze manier met het geld te schuiven, houd je uiteindelijk gewoon meer over. Dat is inderdaad ook een soort salarisverhoging...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat proberen wij ook, kosten zo snel mogelijk naar beneden tja dat vergt wel wat denkwerk maar dat gaat lukken.
    Ik lees al een poosje met je mee en je doet het harstikke goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je positieve reactie. Weer een extra motivatie voor mij.

      Verwijderen