dinsdag 8 september 2015

Terug van vakantie, niets meer te bezuinigen. Autokosten.

Zoals velen ben ik lekker op vakantie geweest. De afgelopen besparingen hebben er voor gezorgd dat ik op een normale manier op vakantie kon. Niet dat ik constant op het budget heb moeten letten. We hebben het ook wel flink breed laten hangen. Ik zie dit toch een beetje als de beloning op de afgelopen tijd van bezuinigen en herstructureren van de inkomsten/uitgaven.


De vakantie "tour de l'europe" heeft me wel een beetje tot inkeer gebracht. Alle bezuinigingen werken supergoed maar hebben wel gezorgd voor een wel heel magere levensstijl. Ik heb me dan ook voorgenomen om het ietsje losser te laten. Iets meer luxe in de wekelijkse boodschappen. En iets meer creativiteit met hobby's en kluswerkzaamheden in het huis.


Om te beginnen het huis. de afgelopen jaren heeft het schilderwerk er bijzonder onder geleden. Ik ben nog steeds van alles zelf doen, dus ben ik maar begonnen met verfstrippen. Alle verf eraf, schuren, schuren, schuren, gronden en straks verven. Een zeer intensief klusje. Maar wel weer dankbaar werk. Hier en daar vervang ik ook het beslag door echt kwaliteits spul. De algehele kwaliteit van het huis mag wat mij betreft een tandje beter. Het beslag is daarbij cruciaal, bij de verkoop springt dat meteen in het oog.


De isolatie komt over twee weken. Ik heb geprobeerd de verwarming niet aan te zetten maar dat is helaas mislukt. We hebben inmiddels één dag gestookt. Afgelopen zondag zakte de temperatuur onder de achttien graden in het huis. Voor vriendin net even te koud.


De auto begon na de vakantie enorm geluid te maken bij het achterwiel. Echt een gebonk, alsof het achterwiel door de bodemplaat probeerde te komen. Als grote doe het zelfert heb ik maar even het achterwiel losgehaald om te zien wat daar nou allemaal aan de hand was. Het was meteen zichtbaar. De schokbreker was afgebroken op de kop van de plunjeras. Effe lekker technisch doen hoor. Nou dat betekent dus meteen twee nieuwe schokbrekers. Gelukkig kwam de hele schokbreker makkelijk los. Moest hier wel een nieuw stuk gereedschap voor aanschaffen. Wie heeft er nu een ringsleutel maat eenentwintig in huis? Gelijk maar een setje Monroe schokbrekers besteld. Echt een klusje van niks, maar de garage rekent zo vierhonderd euro voor zo'n grapje. Mijn totale kosten zijn zeventig euro voor een set kwaliteits schokbrekers. Van het weekend dus even een nieuw setje monteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten